Στο Θριάσιο το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας – Στη Βουλή το νομοσχέδιο για κύρωση
Δημιουργείται στο Θριάσιο το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας , ενώ κατατέθηκε με τη μορφή νομοσχεδίου προς κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων η από 30 Ιουλίου 2018 σύμβαση παραχώρησης για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο μεταξύ της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ανώνυμης εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Η σύμβαση αναμένεται να κυρωθεί και αυτόματα να ξεκινήσει η περίοδος παραχώρησης. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μετά την κύρωση η σύμβαση θα περάσει για έγκριση και από την Κομισιόν από την αρμόδιο Διεύθυνση της DG Comp. Να θυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη την 1η Αυγούστου 2018 και ανάδοχη είναι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair.
Η πρώτη περίοδος κατασκευών είναι διάρκειας δύο ετών και περιλαμβάνει επενδύσεις της τάξεως των 120εκατ.ευρώ. Τα έργα θα τα αναλάβει η Μυτιληναίος σε συνεργασία με την Αρχικόν.
Στο Θριάσιο πρόκειται να κατασκευαστούν 235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 παλετοθέσεις επί 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.
Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου πρόκειται να κατασκευαστεί σε ακίνητο έκτασης 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το κατασκευαστικό αντικείμενο σε ορίζοντα δεκαετίας είναι 130εκατ.ευρώ και αφορά την κατασκευή υποδομών (αποχετευτικό δίκτυο, εσωτερικό οδικό δίκτυο, χώρους στάθμευσης κ.α.) αλλά και την κατασκευή κτιρίων (αποθήκες, κτίρια διοίκησης). Στο φυσικό αντικείμενο συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο που ήδη υφίσταται στο διπλανό ακίνητο.
Το συνολικό σύμπλεγμα των κατασκευών στο Θριάσιο (Θριάσιο Ι και ΙΙ, αποθήκες Κ1 και Κ2)
Οι επί μέρους στόχοι και επιδιώξεις της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. όπως αναφέρονται είναι οι εξής:
– Η κατά το δυνατόν ταχύτερη έναρξη λειτουργίας του Κέντρου,
– Η κατασκευή σύγχρονων και λειτουργικών κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και υποδομών οι οποίες θα πληρούν όλους τους κανόνες ασφαλείας.
– Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων συνδυασμένων μεταφορών που προσφέρει το ακίνητο λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης του (εξυπηρέτηση τόσο από μεγάλες οδικές αρτηρίες όπως η Αττική Οδός και η Λεωφόρος ΝΑΤΟ όσο και από σιδηροδρομικές γραμμές από τον επιλιμένιο σταθμό στο Νέο Ικόνιο),
– Η διασφάλιση του ανοικτού χαρακτήρα του Κέντρου μέσω της εξυπηρέτησης του μέγιστου δυνατού αριθμού τελικών χρηστών στους οποίους θα περιλαμβάνονται, ενδεικτικά και χωρίς περιορισμό, μεταφορικές και εμπορικές εταιρείες, εταιρείες Logistics (third party logistics και house logistics) κλπ.
– Η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους χρήστες του κέντρου,
– Η ανάπτυξη των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, μέσω του ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού κέντρου στο όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας Ο.Σ.Ε. Α.Ε. αυξάνοντας το σιδηροδρομικό εμπορευματικά έργο (φορτίο) της χώρας,
– Η πλήρης ανάπτυξη της δυναμικότητας του κέντρου, και η διασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης για την έγκαιρη και προσήκουσα κατασκευή του Κέντρου και την ομαλή λειτουργία και συντήρηση του.