Στο Θριάσιο το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας – Στη Βουλή το νομοσχέδιο για κύρωση

Δημιουργείται στο Θριάσιο το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας , ενώ κατατέθηκε με τη μορφή νομοσχεδίου προς κύρωση στη Βουλή των Ελλήνων η από 30 Ιουλίου 2018 σύμβαση παραχώρησης για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο μεταξύ της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ανώνυμης εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.

Η σύμβαση αναμένεται να κυρωθεί και αυτόματα να ξεκινήσει η περίοδος παραχώρησης. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μετά την κύρωση η σύμβαση θα περάσει για έγκριση και από την Κομισιόν από την αρμόδιο Διεύθυνση της DG Comp. Να θυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη την 1η Αυγούστου 2018 και ανάδοχη είναι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair.

Η πρώτη περίοδος κατασκευών είναι διάρκειας δύο ετών και περιλαμβάνει επενδύσεις της τάξεως των 120εκατ.ευρώ. Τα έργα θα τα αναλάβει η Μυτιληναίος σε συνεργασία με την Αρχικόν.

Στο Θριάσιο πρόκειται να κατασκευαστούν 235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 παλετοθέσεις επί 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.

Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου πρόκειται να κατασκευαστεί σε ακίνητο έκτασης 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κατασκευαστικό αντικείμενο σε ορίζοντα δεκαετίας είναι 130εκατ.ευρώ και αφορά την κατασκευή υποδομών (αποχετευτικό δίκτυο, εσωτερικό οδικό δίκτυο, χώρους στάθμευσης κ.α.) αλλά και την κατασκευή κτιρίων (αποθήκες, κτίρια διοίκησης). Στο φυσικό αντικείμενο συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο που ήδη υφίσταται στο διπλανό ακίνητο.

Το συνολικό σύμπλεγμα των κατασκευών στο Θριάσιο (Θριάσιο Ι και ΙΙ, αποθήκες Κ1 και Κ2) 

Το συνολικό σύμπλεγμα των κατασκευασμένων (ή υπό/ προς κατασκευή) εγκαταστάσεων περιλαμβάνει:
(ί) την έκταση, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, εμβαδού 588 στρεμμάτων περίπου, επί της οποίας θα κατασκευαστεί το εμπορευματικό κέντρο με βάση τη σύμβαση παραχώρησης.
(ii) Έκταση εμβαδού 1450 περίπου στρεμμάτων η οποία έχει διαμορφωθεί σε Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής (διαμετακομιστικό κέντρο), περιλαμβάνοντας συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (Εγκαταστάσεις Σταθμού Διαλογής και Μεταφόρτωσης φορτίων), ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε., που για να λειτουργήσει απαιτούνται πρόσθετες επενδύσεις για εξοπλισμό και ήδη προωθείται σχέδιο για σύμπραξη δημοσίου ιδιωτικού τομέα – ΣΔΙΤ
(iii) Δύο κτίρια συνολικού εμβαδού 56,000 τμ σε έκταση 139.000 τμ περίπου(κτίρια Κ1 – Κ2), τα οποία, σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδίασμό, προορίζονται να μισθωθούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως αποθηκευτικοί χώροι, μετά την εκπνοή της προθεσμίας που έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι την 31-12-2018 να δηλώσει τη βούλησή της για τη χρήση η μη αυτών, στα πλαίσια της διαδικασίας αποκρατικοποίησής της.
Εάν η μίσθωση προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ματαιωθεί, η ΚΕΘ ΑΕ θα έχει δικαίωμα πρώτης προτίμησης για τη μίσθωσή τους, με όρους αγοράς,
(ίν) Έκταση 29 στρεμμάτων και κτιρίων 5750 τ.μ. περίπου με χρήση αμαξοστασίου λεωφορείων, μισθωμένη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι επί μέρους στόχοι και επιδιώξεις της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. όπως αναφέρονται είναι οι εξής:

– Η κατά το δυνατόν ταχύτερη έναρξη λειτουργίας του Κέντρου,
– Η κατασκευή σύγχρονων και λειτουργικών κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και υποδομών οι οποίες θα πληρούν όλους τους κανόνες ασφαλείας.
– Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων συνδυασμένων μεταφορών που προσφέρει το ακίνητο λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης του (εξυπηρέτηση τόσο από μεγάλες οδικές αρτηρίες όπως η Αττική Οδός και η Λεωφόρος ΝΑΤΟ όσο και από σιδηροδρομικές γραμμές από τον επιλιμένιο σταθμό στο Νέο Ικόνιο),
– Η διασφάλιση του ανοικτού χαρακτήρα του Κέντρου μέσω της εξυπηρέτησης του μέγιστου δυνατού αριθμού τελικών χρηστών στους οποίους θα περιλαμβάνονται, ενδεικτικά και χωρίς περιορισμό, μεταφορικές και εμπορικές εταιρείες, εταιρείες Logistics (third party logistics και house logistics) κλπ.
– Η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους χρήστες του κέντρου,
– Η ανάπτυξη των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, μέσω του ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού κέντρου στο όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας Ο.Σ.Ε. Α.Ε. αυξάνοντας το σιδηροδρομικό εμπορευματικά έργο (φορτίο) της χώρας,
– Η πλήρης ανάπτυξη της δυναμικότητας του κέντρου, και η διασφάλιση επαρκούς χρηματοδότησης για την έγκαιρη και προσήκουσα κατασκευή του Κέντρου και την ομαλή λειτουργία και συντήρηση του.