Η πολυτάλαντη καλλιτέχνιδα Μαρία Τσαρούχα μιλάει στη Ζέτα Τζιώτη

Η Μαρία Τσαρούχα είναι μια πολυτάλαντη καλλιτέχνιδα, που μας εκπλήσσει κάθε φορά, ευτυχώς ευχάριστα με τα καινούργια θέματα, που μας παρουσιάζει. Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης, ερμηνεύτρια, συγγραφέας και εκπαιδεύτρια με αστείρευτη δημιουργικότητα.

Πρόσφατα, ανέβασε το πολυβραβευμένο έργο της ιρανοαμερικανής συγγραφέως, Heather Raffo με τίτλο «ΙRAQ – 9 τόποι επιθυμίας» που γνώρισε μεγάλη επιτυχία.

καλλιτέχνις Μαρία ΤσαρούχαΑληθινή ερμηνεία που σκιαγραφούσε την πραγματικότητα των Ιρακινών γυναικών της Μέσης Ανατολής, έτσι όπως δεν τις έχουμε γνωρίσει .

Η Μαρία Τσαρούχα συνεχίζει και ετοιμάζεται να παρουσιάσει στο θέατρο «ΣΤΑΘΜΟΣ» στο Μεταξουργείο, κάθε Τετάρτη και Σάββατο το έργο «A n όταν η ψυχή συναντάει το σύμπαν».

Το έργο θα προλογίζεται σε κάθε παράσταση από σημαντικούς επιστήμονες από τους κλάδους της Αστρονομίας , της Φυσικής και των Μαθηματικών.
Απευθύνεται σε ενήλικο κοινό αλλά και σε παιδιά γυμνασίου και λυκείου.

Ζ.Τ : Μαρία, σκηνοθετείς το έργο «A n- όταν η ψυχή συναντάει το σύμπαν». Μίλησε μας για το έργο.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο και ξεχωριστό νέο ελληνικό θεατρικό έργο της Κωσταντίνας Γιαμπουράνη, με νέα γραφή, νέα οπτική, που έχει την δύναμη να μας μεταμορφώσει και να ανακαλύψουμε την δική μας δύναμη ψυχής, τον τίτλο τον οποίο δανείζεται από τα μαθηματικά όπου η δύναμη ενός φυσικού αριθμού συμβολίζεται με το αn  και βρίσκει εφαρμογή στη φυσική και τη χημεία.
Η πράξη αυτή στο έργο, συνδυάζεται με την δύναμη που μπορεί να βρει η ψυχή στο σύμπαν σε σχέση με τους εξωτερικούς παράγοντες που την επηρεάζουν.

Ζ.Τ : Ασχολείσαι πάντα με έργα που δίνουν ένα δυνατό μήνυμα στο κοινό. Το έργο αυτό τι το ξεχωριστό διαθέτει;

Το έργο με θεματικό άξονα την κρίση δίνει ιδιαίτερη έμφαση, στην βαθιά επίδραση που έχει η πολιτική στην οικονομία και άρα στον άνθρωπο προσωπικά και συλλογικά.
Εξελίσσεται σε ένα λογιστικό γραφείο που προσπαθεί να κρατήσει τις επιχειρήσεις ζωντανές σε έναν άλλο πλανήτη , τον πλανήτη Αρπαγή.
Οι χαρακτήρες αναδεικνύουν τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι επιχειρήσεις για την οικονομία του εξωγήινου πλανήτη ολόκληρου. Οι χαρακτήρες εκφράζουν την φωνή της επιχειρηματικής τάξης, την φωνή του κάθε δημιουργικού έντιμου εργαζόμενου ανθρώπου, που ζητά την ουσιαστική πρόοδο και ανάπτυξη της οικονομίας και τι μας οδηγεί σε αδιέξοδα.
Το έργο δίνει μια γερή γροθιά σε συστήματα εξουσίας που νοσούν, που υποθάλπουν την ψυχική και πνευματική υγεία του ανθρώπου αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι ότι όλο αυτό συμβαίνει σε έναν άλλον πλανήτη σε εξωγήινα όντα τα οποία δεν διαφέρουν καθόλου από τους ανθρώπους θέτοντας ένα ερώτημα προς απάντηση, μήπως τελικά εμείς οι ίδιοι οι άνθρωποι είμαστε έξω γήινοι, ζούμε ασυνείδητα μη φροντίζοντας την γη μας, την ψυχή μας, την ζωή μας, το παρόν και μέλλον μας;
Το έργο περνάει μηνύματα πολλά όπως την απαίτηση να εκπαιδευτούμε σε νέο τρόπο αντίληψης και σκέψης, να αναδείξουμε νέες δομές συλλογικής συνείδησης , να κατανοήσουμε το μεγαλείο της φύσης μας που είναι το Όλον, γι αυτό και οι χαρακτήρες είναι συμβολικά οι πιο ουσιώδης έννοιες όπως η Αγάπη, η Ειρήνη που τόσο έχουμε πληγώσει εμείς οι άνθρωποι.
Ζ.Τ : Σκηνοθέτησες το έργο με την μέθοδο σου, την Perceptual Acting and Directing, της οποίας βασικός στόχος είναι η εναρμόνιση του Ego, του υποσυνείδητου και του ανώτερου εαυτού ηθοποιού και θεατή.
Θα ήθελες να μας δώσεις περισσότερες πληροφορίες γι αυτήν τη θεωρία και μέθοδο;

Η θεωρία και μέθοδος Perceptual Acting and Directing είναι αποτέλεσμα μελέτης και έρευνας έντεκα περίπου ετών.

Η ανάγκη που γεννήθηκε για την δημιουργία της είναι το ότι ως ενεργή ηθοποιός συνειδητοποίησα ότι οι μέθοδοι υποκριτικής μαθαίνουν στον εκπαιδευόμενο πως να “δρα στην σκηνή” αλλά όχι “ποιος είναι ο άνθρωπος που δρα στην σκηνή” .

H νέα θεωρία  και μέθοδος  έρχεται να καλύψει αυτό το μεγάλο κενό,  «ποιος είμαι» στην σκηνή και εκτός σκηνής.

Αφορά στη συνθετική εναρμόνιση του τριπτύχου σώμα πνεύμα ψυχή  & Εgo, υποσυνείδητου και ανώτερου εαυτού. Είναι ένα εγχειρίδιο ζωής που αφορά στην εξέλιξη και στην ωρίμανση του ηθοποιού μέσα από μεθόδους αυτογνωσίας, life coaching, ΕFT (emotional freedom therapy), φιλοσοφικά τοποθετήσεις ανατολής και δύσης, NLP (νευρογλωσσικό προγραμματισμό), το αξιακό σύστημα με το οποίο πορεύεται ο ηθοποιός ως άνθρωπος μέσα από την ανάλυση της Οδύσσειας και μέσα από την γνώση και τα δεδομένα της κβαντικής φυσικής .

Η κβαντική φυσική και το method acting είναι οι βασικές αρχές που χρησιμοποιώ δίνοντας απαντήσεις στον ηθοποιό που τον ελευθερώνουν και τον κάνουν να νιώθει το μεγαλείο του ως άνθρωπος.
Ζ.Τ : Ποια η σχέση σου με την Ένωση Φυσικών Ελλάδος;

Το έργο το στηρίζει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, η οποία αγκαλιάζει την Τέχνη και δημιουργεί νέα πλατφόρμα απίστευτης δυναμικής και εξέλιξης .
Είναι τιμή μου και μεγάλη χαρά να είμαι πλέον επίσημα μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, εκπροσωπώντας τους στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό μέσα πάντα από τον χώρο της τέχνης. Οι αναζητήσεις του επιστημονικού κόσμου έχουν δώσει απαντήσεις σε αγωνιώδη ερωτήματα για την προέλευση και θέση του ανθρώπου στο στερέωμα με στόχο να αποκαλύψει τα πιο απόκρυφα μυστικά της Δημιουργίας .
Η Τέχνη αναζητά τις ίδιες απαντήσεις περπατώντας διαφορετικό μονοπάτι. Με την μέθοδο μου προτείνω πως αυτοί οι δύο κλάδοι ενώνονται , πως δηλαδή η ερμηνεία των επιστημονικών δεδομένων είναι μέρος της καθημερινότητας μας μέσα από την εκπαίδευση ενός νέου τρόπου σκέψης. Με αυτόν τον νέο τρόπο σκέψης εκπαιδεύονται οι ηθοποιοί ως προς το πώς να διευρύνουν την αντίληψη τους σε σχέση με το ποιοι είναι και τι είναι και με την τεχνική Method Acting που διδάσκω είκοσι χρόνια τώρα, καταφέρνουν να δημιουργούν δυνατές ερμηνείες και να εξελίσσονται σε προσωπικό επίπεδο.

Ζ.Τ : Γνωρίζουμε ότι δραστηριοποιείσαι επαγγελματικά και στο εξωτερικό. Θα σκεφτόσουν την μόνιμη εγκατάστασή σου εκτός Ελλάδος λόγω κρίσης; 

Ήδη συνεργάζομαι με σημαντικούς ανθρώπους, που ζούνε στο εξωτερικό για την καθιέρωση της Perceptual Acting and Directing θεωρίας και μεθόδου στην εκπαίδευση των ηθοποιών στον δυτικό κόσμο μέσα από σχολές υποκριτικής και πανεπιστήμια.
Η μέθοδος επαναπροσδιορίζει την τέχνη της υποκριτικής και προσθέτει νέα γνώση στην θεατρική παιδεία.
Η Αμερική είναι μια χώρα που αγκαλιάζει καινοτόμες ιδέες και ανοίγει δρόμους σε επαγγελματικό επίπεδο, οπότε επιστρέφω σιγά σιγά κοντά της αφού εκεί εκπαιδεύτηκα ως ηθοποιός.

WHO IS WHO

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, ερμηνεύτρια, συγγραφέας και εκπαιδεύτρια «Method Acting» η Μαρία Τσαρούχα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Έχει σπουδάσει Κοινωνιολογία στο Deree College στην Αθήνα και υποκριτική τέχνη στην «Αμερικανική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών» της Νέας Υόρκης (“American Academy of Dramatic Arts – ΑΑDA”), όπου αποφοίτησε αριστούχα.

Στο “Webber Douglas Academy of Dramatic Arts” στο Λονδίνο εξειδικεύτηκε στο Σαιξπηρικό ρεπερτόριο και στην μέθοδο Stanislavsky. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής και σκηνοθεσίας στον κινηματογράφο με τον Μιχαήλ Ιλιένκο, κοσμήτορα του Πανεπιστημίου του κινηματογράφου του Κίεβο.

Επίσης έχει παρακολουθήσει, συστηματικά επί εφτά χρόνια, σεμινάρια δημιουργικής γραφής, λογοτεχνίας και θεωρία της φιλοσοφίας στο «Κέντρο δημιουργικής γραφής και θεάτρου για την επίλυση συγκρούσεων» της Χριστιάνας Λαμπρινίδη.

Σε ηλικία δεκατριών χρονών είχε εκδώσει το πρώτο της βιβλίο «Πρώτα βήματα, πρώτες σκέψεις» και επιβραβεύτηκε από τον Αντώνη Σαμαράκη και τον Κώστα Ταχτσή, ως η «μικρότερη Ελληνίδα συγγραφέας».

To 2011 εκδόθηκε από τις εκδόσεις «Ηριδανός» το βιβλίο της «Διαυγές κενό κεφάλι», το οποίο έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές.

Το 2003 δημιούργησε το “Magic Room Theater”, μια ομάδα καλλιτεχνών – δημιουργών όπου ανεβάζει παραστάσεις με κείμενα, τραγούδια, μουσικές συνθέσεις και σκηνοθεσία της, όπως τα musical – cabaret «Αυτή Είναι Μια Πάπια», «Μια Υποψία στη Σκηνή», «REUNION», «LOLAS CABARET», «Ιt’ s a Wonder Full World», «Maria in Abundance».

Οι παραστάσεις του “Magic Room Theater” ξεχωρίζουν ως «προϊόν» τέχνης, λόγω του συνδυασμού δημιουργίας έργου, μουσικών επιλογών, ρεαλισμού υποκριτικής. Είναι μαζί θέατρο, musical, stand up comedy και μουσικό live.

Στην Αμερική έχει παίξει στα θέατρα της AADA στην Νέα Υόρκη στις παραστάσεις «Cat among the Pigeons», «Τhe Courageous one», «Andromache», «Gingerbread lady», «The house of Bernarda Alba», «Saturday, Sunday, Monday» , «Return Engagements», «Cinders» «Coriolanus» , «Richard ΙΙΙ» «Rape among the Belt» , «Twelve angry women», « Desires under the Elms».

Στην Ελλάδα έχει παίξει στο θέατρο στην παράσταση «Το μεσημεριανό», στο μιούζικαλ «Σακουρά» και στη μουσική σάτιρα «Καλοκαίρι με Στοίχημα»», στο μιούζικαλ «Μάλα –η μουσική του ανέμου» στο θέατρο Παλλάς, στη rock opera «Αδάμ και Χαλιμά» στην Λυρική σκηνή, στο «Trainspotting», στην παράσταση «Bug» της ομάδας ΝΑΜΑ στο θέατρο «Επί Κολωνώ» και στον «Θυρωρό της νύχτας», σε σκηνοθεσία Γιώργου Πανουσόπουλου στο Ίδρυμα Κακογιάννη.

Έχει διασκευάσει το μυθιστόρημα «Μέρες εγκατάλειψης» της Έλενα Φεράντε και το σκηνοθέτησε με τον τίτλο «Η κακομοίρα της Νάπολι», που παίχτηκε για δύο χρόνια στο θέατρο «Επί Κολωνώ».

Συμμετείχε και πρωταγωνίστησε σε μεγάλου μήκους ταινίες, όπως «Κορόιδο εν “τάξει”» σε σκηνοθεσία Γ. Παρασκευόπουλου,  «Η Εύκολη Λεία», σε σκηνοθεσία Β. Σεϊτανίδη, «Ρόκκο vs Κλεοπάτρα», σε σκηνοθεσία Α. Σπίνουλα και στο «Delivery», σε σκηνοθεσία Ν. Παναγιωτόπουλου.

Συμμετείχε στην Ελληνική τηλεόραση σε παραγωγές όπως «Οι Χρηματιστές» , «Πρόβα νυφικού», «Ιατρικό Απόρρητο», «Κλεμμένα Όνειρα», «La Nonna» με τον Δημήτρη Πιατά.

Παράλληλα, σκηνοθετεί την θεατρική παράσταση «Ιράκ – 9 Τόποι Επιθυμίας», της Heather Raffo, η οποία θα ανέβηκε το Δεκέμβριο στο θέατρο «Vault» κι εξακολουθεί να παίζεται με μεγάλη επιτυχία.

Από το 2000, διδάσκει «Method Acting» – την πιο πολυσυζητημένη και επιτυχημένη μέθοδο υποκριτικής, η οποία διδάσκεται στις σχολές της Αγγλίας και της Αμερικής – σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς και ερμηνευτές.

Είναι πρακτικός του E.F.T. (Emotional Freedom Therapy).

Όσον αφορά τη μουσική της ιδιότητα, αρχές καλοκαιριού κυκλοφόρησε το cd «Ευγενικά Τραγούδια» με τον Λάκη Παπαδόπουλο, κάνοντας διάφορες συναυλίες για την παρουσίασή του.

Συνεχίζει τις προσωπικές μουσικές της παραστάσεις, με τίτλο «Maria the Singer”, με τραγούδια Jazz, soul , swing, και rock διασκευές.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει Περισσότερα από τον συντάκτη