Η υπερτοπική πρόταση από το “Χαϊδάρι ξανά” του Βαγγέλη Ντηνιακού – Μετρό , Στρατόπεδο , Ακτή Σκαραμαγκά

Μια υπερτοπική πρόταση από το “Χαϊδάρι ξανά” του Βαγγέλη Ντηνιακού κατατέθηκε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στα ΜΜΕ , ο επικεφαλής της Χαϊδαριώτικης παράταξης κ. Ντηνιακός , συνεπικουρούμενος από ομάδα συνεργατών του στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου της πόλης του Χαϊδαρίου .

Τρία ήταν τα θέματα που συνθέτουν την πρόταση , που ξεπερνά τα όρια του Χαϊδαρίου και αποκτά υπερτοπική διάσταση αφού η υλοποίησή τους αναβαθμίζει συνολικά την Δυτική Αθήνα .

Η πρόταση – Μετρό , Στρατόπεδο , Ακτή Σκαραμαγκά

Η επέκταση του ΜΕΤΡΟ εντός του Χαϊδαρίου, η προστασία της έκτασης του στρατοπέδου με την κήρυξη του σε ιστορικό τόπο και η απόδοσή του στο Δήμο αλλά κυρίως η ανάπλαση της προβλήτας (4) από τα ναυπηγεία στο Σκαραμαγκά ήταν τα θέματα που τέθηκαν στην  συνέντευξη.

Κατ΄αρχήν μιλώντας για τους στόχους της παράταξής του ο Βαγγέλης Ντηνιακός , τους χώρισε σε δυο σκέλη .

Το πρώτο αφορά στο κομμάτι της καθημερινότητας των δημοτών. Η πλατφόρμα haidari-agenda αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία της παράταξης«Χαϊδάρι Ξανά» που συμβάλλουν σε αυτό το σκοπό. Ο άλλος στόχος είναι τα μεγάλα θέματα που απασχολούν την πόλη όπως το ΜΕΤΡΟ, το Στρατόπεδο και η ακτή Σκαραμαγκά με την προβλήτα 4.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

Τον κίνδυνο να χαθεί η μελλοντική προέκταση της γραμμής τέσσερα (4) του ΜΕΤΡΟ προς το Χαϊδάρι επισήμανε ο Βαγγέλης Ντηνιακός.

Σύντομα , όπως εξαγγέλλεται θα ξεκινήσουν οι μελέτες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ με τηγ Γραμμή 4. Το ζητούμενο είναι αν η μελλοντική επέκταση της γραμμής 4 από τον σταθμό της Ακαδημίας οδηγηθεί προς τη λεωφόρο Αθηνών για να καταλήξει και στο Χαϊδάρι αντί για τα δύο άλλα μεγάλα οδικά δίκτυα που είναι η λεωφόρος Συγγρού, ή η οδός Πειραιώς.

Αν δεν παρακολουθήσει ο δήμος από κοντά το θέμα, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μη αναστρέψιμο.

Στην προσπάθεια του να στηρίξει την παραπάνω εξέλιξη συνέχισε λέγοντας πως το Νοέμβριο του 2016 συναντήθηκε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο του δήμου Αθηναίων Γεώργιο Αποστολόπουλο-η επέκταση του ΜΕΤΡΟ περνά εκ των πραγμάτων μέσω του Δήμου της Αθήνας- όπου και ζητήθηκε η υποστήριξη της επιλογής επέκτασης προς τη Λεωφόρο Αθηνών.

Το λόγο σε αυτό το σημείο έλαβε ο Βασίλης Καρατζαφέρης, ο οποίος επεσήμανε ότι η περίφημη «τρομπέτα» είναι μία αναμονή που θα αφήσει η Γραμμή 4 στην οδό Ακαδημίας στο Δήμο Αθηναίων. Σε αυτό το σημείο θα δημιουργηθεί μία διακλάδωση για το πού θα πάει στην συνέχεια η γραμμή του ΜΕΤΡΟ.

Σύμφωνα με τον ίδιο η διεκδίκηση πρέπει να γίνει άμεσα γιατί η Αττικό Μετρό εκτός από την κατασκευή θα ξεκινήσει τις γεωτρήσεις και τις μελέτες για το που θα πάει η γραμμή. Αν κάποιοι δήμοι διεκδικήσουν τις μελέτες και τις γεωτρήσεις για δικό τους όφελος, όπως για παράδειγμα ο δήμος Καλλιθέας για τη Λεωφόρο Συγγρού όπως φημολογείται, μπορεί έτσι να κατοχυρώσουν εκείνοι τη γραμμή.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΠΟ

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός μετά την εισήγηση της παράταξης του προς το δημοτικό συμβούλιο και τη σχεδόν ομόφωνη απόφαση, αλλά και μετά την ομόφωνη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου το έτος 2015 για την κήρυξη του στρατοπέδου ως ιστορικού τόπου, συνέχισε τις πρωτοβουλίες για την επίτευξη αυτού του στόχου. Επόμενο βήμα ήταν να κατατεθεί το αντίστοιχο αίτημα στην κεντρική εξουσία. Έτσι λοιπόν, πρόσφατα κατετέθη στην αρμόδια Υπηρεσία Νεώτερων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού το αντίστοιχο αίτημα. Παράλληλα αυτό κοινοποιήθηκε στον Υπουργό Πολιτισμού, αλλά και στη Γενική Γραμματέα Πολιτισμού.

Με το αίτημα επισυνάφθηκαν οι δύο ομόφωνες αποφάσεις ενώ κατατέθηκε παράλληλα και το ιστορικό βιβλίο του Αντώνη Φλούτζη «Χαϊδάρι, Κάστρο και Βωμός της Εθνικής Αντίστασης», στο οποίο περιγράφονται όλα τα μαρτυρικά γεγονότα εκείνης της εποχής.

Συνάντηση του Βαγγέλη Ντηνιακού και των στελεχών του, έγινε και με τον πρόεδρο του ΑΣΔΑ και δήμαρχο Περιστερίου Αντρέα Παχατουρίδη αλλά και με τον αντιπεριφερειάρχη Σπύρο Τζόκα, όπου μεταξύ άλλων συζητήθηκε το θέμα του στρατοπέδου σε πολύ ζεστό κλίμα. Ο Ανδρέας Παχατουρίδης μάλιστα τόνισε ότι ο ΑΣΔΑ θα είναι σύμμαχος σε όλη αυτή την προσπάθεια. Συνοψίζοντας, ο Βαγγέλης Ντηνιακός κατέληξε ότι μετά την απάντηση που βάση του νόμου οφείλει να δώσει εντός 40ήμερης προθεσμίας η Υπηρεσία Νεοτέρων Μνημείων, πρέπει οι αρμόδιοι της κεντρικής εξουσίας που όλα αυτά τα χρόνια δίνουν φρούδες υποσχέσεις, να πάρουν θέση και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

Στην συνέχεια της συνέντευξης ο Βαγγέλης Ντηνιακός προχώρησε στο θέμα της ακτής Σκαραμαγκά και συγκεκριμένα του χώρου της προβλήτας 4, αναφέροντας πως πέρυσι είχε παρουσιάσει μία πρώτη εικόνα για τις ωφέλιμες χρήσεις που μπορεί αυτή να έχει.

Συγκροτήθηκε μία ομάδα από στελέχη της παράταξης «Χαϊδάρι Ξανά» η οποία ανέλαβε όλες τις πτυχές και παραμέτρους της πρότασης και κατάφερε μέσα από σκληρή δουλειά να παρουσιάσει μία λεπτομερή δουλειά αξιοποίησης του.

Πρωτεργάτης αυτής της προσπάθειας ήταν ο Χαϊδαριώτης αρχιτέκτονας Τάσος Ξουραφάς, ο οποίος έχει εμπειρία σε αντίστοιχα μεγάλα έργα στο εξωτερικό και με βάση το σύνολο των χαρακτηριστικών και των αναγκών της περιοχής, σχεδίασε την αξιοποίηση της προβλήτας.

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός τόνισε στο σημείο αυτό πως ο Χαϊδαριώτης έχει την λέξη όραμα γραμμένη στο DNAτου και πρόσθεσε πως η αξιοποίηση της προβλήτας είναι ένα έργο που ανοίγει το Χαϊδάρι και την δυτική Αθήνα στο παραλιακό μέτωπο.

Η ομάδα που ασχολήθηκε με το έργο εκτός από τον Τάσο Ξουραφά αποτελείται από την Τζένη Μπετση επίσης αρχιτέκτονα, τον Θανάση Ηλιοδρομίτη, Τοπογράφο Μηχανικό, τον Νεκτάριο Σαρούκο ηλεκτρολόγο μηχανικό, τον Βασίλη Καρατζαφέρη, ο οποίος πέρα από δημοτικός σύμβουλος είναι και πολιτικός μηχανικός αλλά και τον Δημήτρη Τσατσαμπά ο οποίος συμμετείχε στο πολιτικό σκέλος της πρότασης.

ΤΖΕΝΗ ΜΠΕΤΣΗ: ΕΙΚΟΝΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ

Η αρχιτέκτονας Τζένη Μπέτση, μίλησε για την γενικότερη εικόνα της περιοχής. Τόνισε πως η σημερινή εικόνα είναι εικόνα υποβάθμισης και εγκατάλειψης και οφείλεται στην εγκατάσταση της οχλούσας χρήσης της αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων.

Η πρόταση του συνδυασμού «Χαϊδάρι Ξανά» είναι μία προσπάθεια να αντιστραφεί αυτή η εικόνα. Αφορά σε μίας μεγάλης κλίμακας ανάπλασης της περιοχής με νέες χρήσεις και δραστηριότητες που θα απομακρύνουν τις οχλούσες χρήσεις που υπάρχουν. Θα αναβαθμίσουν ποιοτικά το οικιστικό περιβάλλον και την ζωή των δημοτών τόσο του Χαϊδαρίου όσο και της ευρύτερης περιοχής. Οπότε η προσπάθεια αυτή έχει υπερτοπικό χαρακτήρα. Μπορεί να είναι το βασικό θεμέλιο και η απαρχή της αντιστροφής της έως τώρα πορείας προς την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της περιοχής.

ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΔΡΟΜΙΤΗΣ: ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΓΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΑ 220 ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ

Ο τοπογράφος Θάνος Ηλιοδρομίτης από τη πλευρά του έκανε μία ιστορική αναδρομή τονίζοντας πως από τότε που ξεκίνησαν τα έργα για το ναυπηγείο, η περιοχή που έσφυζε από ζωή, παρουσίασε μία εικόνα ερημοποίησης.

Για να δείξει το μέγεθος της υπό ανάδειξη προβλήτας, την συνέκρινε την πλατεία του δημαρχείου επισημαίνοντας πως είναι 50 φορές μεγαλύτερη. Σύμφωνα με τον ίδιο η έκταση είναι αυτή τη στιγμή 220 στρέμματα και αφήνει περιθώριο για παρά πολλές χρήσεις, πολλές επεμβάσεις.

ΤΑΣΟΣ ΞΟΥΡΑΦΑΣ: Ο ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΩΝ

Ο βασικός δημιουργός του έργου, αρχιτέκτονας Τάσος Ξουραφάς στην παρουσίαση του έδειξε εικόνες για το πως μπορεί να είναι το μέλλον της περιοχής.

Συγκεκριμένα, δημιουργία αθλητικών χώρων, πρασίνου, μαρίνας, πάρκινγκ 400 θέσεων, ποδηλατοδρόμου, θεάτρου-συναυλιακού χώρου, χώρων περιπάτου, χώρων εστίασης, ναυταθλητικού ομίλου και πολλών ακόμα δράσεων, ο χώρος αυτός μπορεί να δώσει πολλά στο δήμο και στην Δυτική Αθήνα.

Επισήμανε πως όλες οι κτιριακές εγκαταστάσεις μπορούν να γίνουν υπόγεια για να μην επηρεαστεί η εικόνα της περιοχής, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει και ένας χώρος ιστορικής μνήμης-μουσείο, όπου ο επισκέπτης θα μπορούσε να δει όλη αυτή την ιστορική εξέλιξη της περιοχής.

Η πρόταση σύμφωνα με τον ίδιο διαχέεται από μία κατεξοχήν πράσινη φιλοσοφία. Το 50% του έργου θα είναι χώροι πρασίνου, ενώ ενεργειακά ο στόχος θα είναι να γίνει ο χώρος αυτόνομος στο σύνολο του. Θα υπάρχει και σταθμός ειδικών μετρήσεων ρύπων καθώς σε κοντινή απόσταση βρίσκονται τα διυλιστήρια, ενώ θα δημιουργηθεί και μετεωρολογικός σταθμός.
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΡΟΥΚΟΣ: ΧΩΡΟΣ ΦΙΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Νεκτάριος Σαρούκος από τη μεριά του στάθηκε στην ενεργειακή αυτάρκεια του έργου τονίζοντας πως σε συγκεκριμένα σημεία έχει προβλεφθεί η δημιουργία φωτοβολταϊκών πάνελ.

Αυτό θα μπορούσε να δώσει αυτονομία σε όλο το έργο, ενώ αν υπάρχει πλεόνασμα θα μπορούσε να δίνει ακόμα και ρεύμα στην ΔΕΗ. Στόχος είναι ένα κατεξοχήν φιλικό προς το περιβάλλον έργο.
Ο Βασίλης Καρατζαφέρης ανέφερε πως αν γίνει το έργο και κινητοποιηθούν όλοι , ο χάρτης στην δυτική Αθήνα θα αλλάξει ριζικά. Επισήμανε πως είναι αυτονόητο να λύνεις τα καθημερινά προβλήματα της πόλης, αλλά υπάρχουν και τα οράματα που οφείλουμε όλοι να έχουμε για το Χαϊδάρι.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΝΤΗΝΙΑΚΟΣ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΥΠΕΡΤΟΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός πήρε το λόγο για να εξηγήσει με ποιους τρόπους μπορεί να χρηματοδοτηθεί η ανάπλαση.

Ανέφερε ότι το σημαντικότερο από τα προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι το γνωστό «πακέτο Γιούνκερ». Σύντομα πρόκειται να δημιουργηθεί το «Ταμείο Υποδομών» για την απορρόφηση μέρους των κονδυλίων του πακέτου. Σε αυτή την περίπτωση ενδεχομένως η χρηματοδότηση να βασιστεί σε ένα κομμάτι και στο μοντέλο των ΣΔΙΤ.

Επίσης από το πρόγραμμα του ΑΣΔΑ της «Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης-Ο.Χ.Ε» θα μπορούσε το Χαϊδάρι να αποκομίσει ένα κομμάτι του ποσού.
Τα παραπάνω συζητήθηκαν άλλωστε στη συνάντηση-παρουσίαση του παραπάνω έργου τόσο με τον πρόεδρο του Αναπτυξιακού Συνδέσμου Δυτικής Αθήνας Ανδρέα Παχατουρίδη όσο και με τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικού Τομέα Σπύρο Τζόκα.
Είναι πολύ σημαντικό να αναδειχθεί η υπερτοπικότητα και η γενικότερη αξία και σημασία ενός τέτοιου έργου ώστε τα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα να εγκρίνουν και την τελική χρηματοδότησή του. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από τη συμμαχία-σύμπραξη όλων των φορέων (Περιφέρεια, ΑΣΔΑ, Ταμείων, φορείς Κεντρικής Εξουσίας).

Πολύ σημαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι οι χρηματοδοτήσεις αυτές λήγουν το 2020, κάτι που καθιστά ακόμη πιο αναγκαία καταρχήν την άμεση επίλυση του ιδιοκτησιακού.
Κλείνοντας, όλες αυτές οι ενέργειες δεν έρχονται σε αντίθεση με το θέμα του προσφυγικου. Η αλληλεγγύη μας στους πρόσφυγες ήταν, είναι και θα είναι δεδομένη. Όλοι άλλωστε έχουμε παραδεχθεί ότι ο χώρος φιλοξενίας είναι καί ακατάλληλος καί προσωρινός.

ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΘΕΜΑ

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός και ο Συνδυασμός «Χαϊδάρι Ξανά κατέθεσε αίτημα προς το δημοτικό συμβούλιο και ζήτησε από την δημοτική αρχή να συζητηθεί στο αμέσως επόμενο δημοτικό συμβούλιο το θέμα της ακτής Σκαραμαγκά. Ο δήμαρχος είπε ότι το θέμα έχει τεθεί και Δήμο όταν οι πρόσφυγες αποχωρήσουν. Αυτό όμως δεν αρκεί. Οι υποσχέσεις είναι αόριστες και πρέπει να γίνουν πράξη. Οι πολίτες του Χαϊδαρίου δεν είναι πολίτες β κατηγορίας. Γιατί οι άλλοι δήμοι παίρνουν αυτό που θέλουν και το Χαϊδάρι όχι; αναρωτήθηκε.

Να παρθεί ομόφωνη απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο και ο καθένας να βγει μπροστά και να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν.

ΤΣΑΤΣΑΜΠΑΣ: ΑΝ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΛΥΣΗ

Την ανάγκη για συνεχή δουλειά και προσπάθεια από όλους για να λυθούν τα πολύ μεγάλα θέματα του ΜΕΤΡΟ, του Στρατοπέδου και της προβλήτας 4 εξέφρασε ο Δημήτρης Τσατσαμπάς. Τόνισε πως η παράταξη «Χαϊδάρι Ξανά» παρ’ ότι είναι αντιπολίτευση και έχει περιορισμένες δυνατότητες, κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια.

Υπεύθυνοι όμως διοικητικά είναι ο Δήμος, η περιφέρεια, οι αρμόδιοι οργανισμοί και η κυβέρνηση. Είναι αυτοί που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης. Αν όλοι αυτοί δεν ασχοληθούν σοβαρά και υπεύθυνα, τα μεγάλα αυτά ανοιχτά ζητήματα που απασχολούν την πόλη μας και αφορούν την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας δεν πρόκειται να βρουν λύση.