Όχι στην διέλευση βαρέων οχημάτων από τον κόμβο του Μπλόκο στην Ελευσίνα

Όχι στην διέλευση βαρέων οχημάτων από τον κόμβο του Μπλόκο στην Ελευσίνα,λένε κάτοικοι της περιοχής υπογραμμίζοντας τις αφόρητες συνθήκες που βιώνουν αλλά και τα γενικότερα κυκλοφοριακά , περιβαλλοντικά αλλά και προβλήματα ασφάλειας που αντιμετωπίζουν.

Ήδη με υπομνήματά τους προς τις τοπικές υπηρεσίες αλλά και τις εταιρείες , τα οχήματα των οποίων διέρχονται από την συγκεκριμένη περιοχή , προβάλλουν το αίτημά τους και την αγωνία τους , ζητώντας την εκτροπή της διέλευσης των βαρέων οχημάτων , προτείνοντας ταυτόχρονα ως εναλλακτική λύση, την όδευση μέσω της βιομηχανικής περιοχής (Παλαιά Εθν. Οδός Αθηνών – Κορίνθου) και των παραδρόμων εκατέρωθεν του Σταθμού των Διοδίων.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειωθεί ότι η διέλευση των βαρέων οχημάτων από τον Κόμβο του ΜΠΛΟΚΟ, εξυπηρετούν την λιμενική εγκατάσταση του ΤΙΤΑΝΑ στην Ελευσίνα, την προβλήτα του (Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας) ΟΛΕ καθώς και το ΚΔΑΥ της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης – Ανακύκλωσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η Αντιπεριφέρεια Δυτικής Αττικής , όσο και η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης – Ανακύκλωσης , που λειτουργεί το ΚΔΑΥ της περιοχής , τα οχήματα της οποίας διέρχονται από τον κόμβο , αναγνωρίζοντας τα προβλήματα αλλά και το αίτημα των κατοίκων , η μεν Αντιπεριφέρεια με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο τάσσεται στο πλευρό των κατοίκων , η δε Εταιρεία Ανακύκλωσης δια του εκπροσώπου της ανακοίνωσε σε αντιπροσωπεία κατοίκων του ΜΠΛΟΚΟ ότι έχει ήδη αποστείλει οδηγία προς όλους τους Δήμους που εξυπηρετούνται από το ΚΔΑΥ, ώστε τα απορριμματοφόρα τους να μην διέρχονται από τον Κόμβο του ΜΠΛΟΚΟ.

Επιπλέον, τα βαρέα οχήματα που μεταφέρουν διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά καθώς και υπολειμματικά σύμμεικτα απορρίμματα του μπλε κάδου, με αφετηρία ή προορισμό το ΚΔΑΥ, να μην διέρχονται από τον Κόμβο.

Μάλιστα ο υπεύθυνος της εταιρείας ζήτησε την συνεργασία των κατοίκων προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση της οδηγίας.

Ωστόσο , αντίθετα αρνητική είναι η στάση της εταιρείας ΤΙΤΑΝ, σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα της Πρωτοβουλίας των κατοίκων , στο οποίο αναφέρουν: “Αντίθετα αρνητική ήταν και πάλι η στάση της εταιρείας ΤΙΤΑΝ σε σημερινή (7/3/2017)συνάντηση με αντιπροσωπεία κατοίκων του ΜΠΛΟΚΟ. Είχε αποσταλεί από την Πρωτοβουλία μας νέο εκτενές ΥΠΟΜΝΗΜΑ των κατοίκων προς τον Αντιπρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας οι οποίοι παρέπεμψαν το θέμα στον Διευθυντή Κλάδου Τσιμέντων Ελλάδας κ. Καλογεράκο καθώς και στον Διευθυντή του Εργοστασίου Ελευσίνας κ. Σαμοθράκη. Στην συνάντηση οι δύο εκπρόσωποι της εταιρείας επανέλαβαν την θέση του Δημάρχου Ελευσίνας να διέλθουν όλα τα βαρέα οχήματα του ΤΙΤΑΝ από το Τμήμα της οδού Πλάτωνος που ξεκινάει από την έξοδο του Δημοτικού Σταδίου και καταλήγει στην διασταύρωση του Πλάτωνος με την Εθνική Οδό Αθηνών – Θηβών! Θέση έξω από κάθε λογική, που ξεθεμελιώνει τα σπίτια φτωχών κατοίκων, φράσσει την είσοδο του Δημοτικού Σταδίου, απαιτεί απαλλοτριώσεις και κατασκευή δύο νέων κόμβων, το δε πλάτος του οδοστρώματος είναι παντελώς ακατάλληλο για την υποδοχή τέτοιας κυκλοφορίας. Αποτελεί μη λύση του προβλήματος και παραπέμπει σε χρόνο αόριστο την επίλυση του προβλήματος.”

Τι κάνει η Δημοτική Αρχή Ελευσίνας;

Στο δημοτικό συμβούλιο(24/1/2017)που τέθηκε το θέμα για συζήτηση, κατόπιν σχετικού αιτήματος των κατοίκων και την έγγραφη αίτηση δέκα Δημοτικών Συμβούλων της μειοψηφίας, στο οποίο εκτός από την παρουσία , όπως ήταν φυσικό, των πληττόμενων κατοίκων , υπήρξε μαζική προσέλευση επαγγελματιών μεταφορέων, καθώς και εργαζομένων των δύο εργοστασίων της ΤΙΤΑΝ ΑΕ. και μετά την τοποθέτηση και την συνολική περιγραφή του προβλήματος από τον εκπρόσωπο της Πρωτοβουλίας των κατοίκων , αντί της τοποθέτησης του Δημάρχου , προκλήθηκε αντιπαράθεση με τους εργαζόμενους και τους συνεργαζόμενους της ΤΙΤΑΝ, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να αποχωρήσουν , ενώ η αντιπαράθεση συνεχίστηκε ανάμεσα στην δημοτική αρχή και τους δημοτικούς συμβούλους της μειοψηφίας.

Το ερώτημα απλό και ξεκάθαρο .

Η Δημοτική Αρχή Τσουκαλά είναι με τους κατοίκους και υπέρ της εκτροπής των βαρέων οχημάτων από τον κόμβο , αναγνωρίζοντας με αυτόν τρόπο, επί της ουσίας το πρόβλημα ή είναι υπέρ της διέλευσης ;

Τα γεγονότα δείχνουν ότι η διοίκηση Τσουκαλά , αν και αναγνωρίζει το πρόβλημα , δεν τάσσεται με την πλευρά των κατοίκων , προβάλλει θέμα βιοπορισμού για τους ελεύθερους επαγγελματίες – μεταφορείς που διέρχονται από τον κόμβο, ενώ μιλάει ότι η αποφόρτιση της συγκεκριμένης περιοχής μπορεί να γίνει με την διαπλάτυνση της Πλάτωνος και την διέλευση των φορτηγών μέσω του δρόμου αυτού, θέση έξω από κάθε λογική , όπως υποστηρίζουν οι κάτοικοι , ενώ όσοι γνωρίζουν την περιοχή σημειώνουν :

“Το τμήμα της οδού Πλάτωνος, που προτείνεται από τα σηκωμένα χέρια της πλειοψηφίας, αρχίζει από την έξοδο του Δημοτικού Σταδίου, ακριβώς στο φυλάκιο της ΠΥΡΚΑΛ, και, καταλήγει στην διασταύρωση της Αθηνών – Θηβών, έναντι της αντιπροσωπείας της CITROEN, ακριβώς στο ύψος που έλαβε χώρα το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα.

Από εκεί διέρχονται όσοι συμπολίτες πηγαίνουν στο Δημοτικό Στάδιο για να αθληθούν. Προτείνεται μάλιστα η διαπλάτυνσή του χωρίς να έχει γίνει η οριοθέτηση του παρακείμενου ρέματος Σούρες, ενώ η πολεοδομική μελέτη προβλέπει δευτερεύουσας σημασίας τοπικό δρόμο με οδόστρωμα 10 μέτρων για δύο λωρίδες κυκλοφορίας!

Για την υποτιθέμενη κατασκευή του θα απαιτούνταν απαλλοτριώσεις και δύο κυκλικοί κόμβοι, ενώ θα φράσσονταν η είσοδος – έξοδος του Δημοτικού Σταδίου και θα ξεθεμελιώνονταν όλα τα φτωχόσπιτα που θα εντάσσονταν στον σχέδιο.”

Αξίζει να υπογραμμισθεί ότι η Πρωτοβουλία κατοίκων διεκδικώντας την λύση του προβλήματος , ταυτόχρονα προτείνει εναλλακτική διαδρομή για την διέλευση των βαρέων οχημάτων και συγκεκριμένα να γίνεται δυτικά και μέσω της Βιομηχανικής Περιοχής, αφού πλέον υπάρχει εναλλακτική όδευση. Για τα βαρέα οχήματα της ΤΙΤΑΝ η διαφορά της απόστασης είναι 6 χλμ επιπλέον ανά διέλευση χωρίς διόδια και χωρίς φανάρια, ενώ διαμέσου του κόμβου υπάρχουν 4 φανάρια. Η δε χρονική επιμήκυνση είναι 5 λεπτά/ανά διέλευση.

Με το υπόμνημά τους οι κάτοικοι ζήτησαν την παρέμβαση του Δήμου προς τις Διοικήσεις του ΤΙΤΑΝ, του ΟΛΕ καθώς και της ΕΕΑΑ για την επίτευξη του ανωτέρω στόχου, γεγονός που θα ανακουφίσει την συνοικία.

Τα τελευταία χρόνια αβίωτες συνθήκες θορύβου, σκόνης και καυσαερίων, αλλά και ανασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών

Το πρόβλημα της διέλευσης των βαρέων οχημάτων της εταιρείας ΤΙΤΑΝ από τον οικιστικό ιστό διαχρονικά αποτέλεσε αιτία εντονότατων διαμαρτυριών των κατοίκων.

Οι κινητοποιήσεις της περιόδου 1986 – 1987 οδήγησαν στην λύση της χάραξης δρόμου διαμέσου της λατομικής περιοχής και της εκτροπής τους αναγκαστικά προς την περιοχή του Μπλόκο, αφού δεν είχαν κατασκευαστεί οι παράδρομοι της Εθνικής Οδού.

Αλλά και την περίοδο 2007 – 2008, οι εντονότατες διαμαρτυρίες των κατοίκων οδήγησαν την εταιρεία να εκτρέψει τα βαρέα οχήματα που μεταφέρουν τον πετ κωκ διαμέσου της βιομηχανικής περιοχής και των παραδρόμων της Νέας Εθνικής Οδού που είχαν κατασκευαστεί. Μάλιστα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, το 2008, με ομόφωνη απόφαση του Δημ. Συμβουλίου ζητήθηκε ο πλήρης αποχαρακτηρισμός των τμημάτων της Παλαιάς Εθνικής Οδού προς Κόρινθο έως το ύψος των Ναυπηγείων και της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών από τον Κόμβο του Μπλόκο έως τη σιδηροδρομική γραμμή. Σε όλες τις ενέργειες ο Δήμος – ως συμπαραστάτης των κατοίκων – είχε την πρωτοβουλία των κινήσεων. Μάλιστα, οι αποφάσεις αυτές φέρουν και την υπογραφή του σημερινού Δημάρχου. Οι αποφάσεις αυτές, χωρίς να επιλύουν οριστικά το πρόβλημα, βελτίωναν σταδιακά την κατάσταση. Και λύση βρισκόταν και δεν ετίθετο θέμα βιωσιμότητας του ΤΙΤΑΝ.

Τα τελευταία χρόνια αβίωτες συνθήκες θορύβου, σκόνης και καυσαερίων, αλλά και ανασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών δημιουργούνται εξαιτίας της διέλευσης από τον κόμβο του Μπλόκο:
α) Των σιλοφόρων οχημάτων («αγελάδες») και των νταλικών της εταιρείας ΤΙΤΑΝ από τη Λιμενική της εγκατάσταση προς το Εργοστάσιο Καμαρίου και αντίστροφα, καθώς και των αδειανών ανατρεπόμενων φορτηγών από το εργοστάσιο Καμαρίου προς την Λιμενική Εγκατάσταση. Η πυκνότητα διέλευσης κατά τις ώρες και ημέρες αιχμής καθιστούν απαγορευτική, ακόμη και την διάνοιξη παραθύρων επί της Ηρώων Πολυτεχνείου, καθώς τα καυσαέρια και η σκόνη είναι πανταχού παρόντα, ενώ ο θόρυβος γίνεται εντονότερος κατά τις νυχτερινές ώρες .
β) Των φορτηγών που μεταφέρουν χύδην υλικά από την τριτοκοσμική προβλήτα του ΟΛΕ στην Βλύχα προς οποιοδήποτε προορισμό και αντίστροφα. Κι εδώ η σκόνη και ο θόρυβος κάνουν ανυπόφορη την κατάσταση.
γ) των απορριμματοφόρων οχημάτων άλλων Δήμων που κινούνται από και προς το ΚΔΑΥ της ΕΕΑΑ στα Ελευσίνια.

Οι κάτοικοι δηλώνουν ότι είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους σε όλα τα επίπεδα.