Το Εθνικό Θέατρο στο Αττικό Άλσος

Tο Εθνικό Θέατρο στο Αττικό Άλσος με τους Πέρσες του Αισχύλου για 8 παραστάσεις με είσοδο ελεύθερη για το κοινό 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13 Αυγούστου

Η Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο του προγράμματος πολιτιστικών εκδηλώσεων που υλοποιεί φέτος το καλοκαίρι, έχει τη χαρά να φιλοξενεί στο υπαίθριο Θέατρο του Αττικού Άλσους το Εθνικό Θέατρο με την εμβληματική παράσταση «Πέρσες» του Αισχύλου που παρουσιάστηκε με εξαιρετική επιτυχία πριν λίγες μέρες στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν: Τετάρτη 5, Πέμπτη 6, Παρασκευή 7, Σάββατο 8, Κυριακή 9, Τρίτη 11, Τετάρτη 12 και Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020 στις 21:00 στο υπαίθριο θέατρο στο Αττικό Άλσος, είσοδος από την οδό Καρπενησιώτη.

ΠΡΟΣΟΧΗ

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό και πραγματοποιείται μόνο με την προμήθεια δωρεάν δελτίων εισόδου αποκλειστικά από την ηλεκτρονική πλατφόρμα ticketservices.gr, προς αποφυγή συνωστισμού. Ημερομηνία έναρξη διάθεσης των δελτίων εισόδου 29/07/2020.

Λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την προστασία από τον Covid 19

Η Περιφέρεια Αττικής δίνει υψηλή προτεραιότητα στην προάσπιση της δημόσιας υγείας, μέσα από την εφαρμογή όλων των απαραίτητων μέτρων που έχουν οριστεί από τους αρμόδιους φορείς για τον αποκλεισμό της πιθανότητας διασποράς του κορωνοϊού.

Με αφορμή τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής και του Εθνικού Θεάτρου ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης δήλωσε:

«Η Περιφέρεια Αττικής υλοποιεί  ένα σημαντικό  και ποιοτικό πρόγραμμα, άνω των 150  καλοκαιρινών πολιτιστικών εκδηλώσεων οι οποίες ενισχύουν την πολιτιστική ταυτότητα της Αττικής και ταυτόχρονα συμβάλλουν στη στήριξη των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στο χώρο του πολιτισμού, που δοκιμάζονται από τη σημερινή συγκυρία. Εξέχουσα θέση στις εκδηλώσεις αυτές έχει η συνεργασία μας με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος. Το θέατρο του Αττικού άλσους ανοίγει τις πύλες του, παίρνοντας κάθε υγειονομική προφύλαξη, για οκτώ παραστάσεις του εμβληματικού αριστουργήματος του Αισχύλου «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη. Πρόκειται για το παλαιότερο σωζόμενο πλήρες δράμα. Ένα  ιστορικό ντοκουμέντο για τη καθοριστικότερη μάχη της δεύτερης περσικής εισβολής στην Ελλάδα, τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Με τη συνεργασία μας με το Εθνικό θέατρο έχουμε την ευκαιρία να συμβάλλουμε στην ενίσχυση της ιστορικής και πολιτιστικής συνείδησης των πολιτών, τιμώντας παράλληλα και τα 2.500 χρόνια από την ναυμαχία της Σαλαμίνας. Είμαι βέβαιος ότι η συγκεκριμένη συνεργασία μας, με το Εθνικό Θέατρο, αποτελεί την αρχή μια γόνιμης περιόδου στην οποία θα συνεργαστούμε στενά».

Για την συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής με το Εθνικό θέατρο ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης δηλώνει τα παρακάτω:

«Λίγους μήνες μετά την πανδημία που άλλαξε τον τρόπο της ζωής μας, Πολιτεία και Φορείς οφείλουμε να κάνουμε από κοινού μία μεγάλη προσπάθεια για να επαναφέρουμε την καλλιτεχνική δραστηριότητα στους φυσικούς της χώρους και να δώσουμε το μήνυμα του πολιτισμού, της συνέχειας και της ελπίδας. Η Περιφέρεια Αττικής στηρίζοντας τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, αυτό το δύσκολο για τη χώρα μας καλοκαίρι, στηρίζει τον πολιτισμό και συμβάλλει στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς συνεχίζοντας μία μακρά παράδοση που έρχεται από το αττικό παρελθόν. Ας μη ξεχνάμε πως η Αττική είναι ο τόπος γέννησης του θεάτρου».

 Σχετικά με την παράσταση:

Υπόθεση

Οι Πέρσες (472 π.Χ) είναι το παλαιότερο πλήρες δράμα που σώζεται στις μέρες μας και ταυτόχρονα ένα ιστορικό ντοκουμέντο για τη σημαντικότερη σύγκρουση της δεύτερης περσικής εισβολής στην Ελλάδα, τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Μία από τις πιο καθοριστικές μάχες στην ιστορία της ανθρωπότητας, αποτελεί το θέμα της τραγωδίας του Αισχύλου, ο οποίος πήρε μέρος σ’ αυτήν.

Στα Σούσα, την πρωτεύουσα των Περσών, οι γέροντες που έχουν μείνει στα μετόπισθεν, πιστοί φύλακες των λαμπρών ανακτόρων του Ξέρξη, ανησυχούν για τον στρατό τους που επιχειρεί εκστρατεύσει εναντίον της Ελλάδας, καθώς κανένα νέο δεν έχει φτάσει για την έκβαση της πολεμικής αποστολής.

Οι εντυπωσιακά πολυάριθμες δυνάμεις που συνθέτουν το περσικό στράτευμα με τα ηχηρά ονόματα των αρχηγών του και τη θεόδοτη δύναμη του βασιλιά τους, δεν αρκούν για να κατευνάσουν την ανησυχία των γερόντων, που γνωρίζουν ότι το αδιαπέραστο δίκτυ της Πλάνης ξεγελάει τους ανθρώπους και τους οδηγεί στο χαμό. Η ανησυχία κορυφώνεται όταν η βασίλισσα Άτοσσα, μητέρα του Ξέρξη, αρχηγού της εκστρατείας, και γυναίκα του νεκρού Δαρείου, αφηγείται το δυσοίωνο όνειρό της: ο Ξέρξης προσπαθούσε να ζέψει στο άρμα του μια Ελληνίδα και μια Ασιάτισσα αλλά η Ελληνίδα έσπασε τα δεσμά και γκρέμισε τον βασιλιά.

Η άφιξη του λαχανιασμένου αγγελιαφόρου επιβεβαιώνει τα κακά προαισθήματα: ολόκληρος ο περσικός στρατός εξοντώθηκε. Οι Έλληνες νίκησαν.

Η διεξοδική αφήγηση της ήττας των Περσών καταλήγει στην εκτενή περιγραφή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, τη φυγή του Ξέρξη και την κακή τύχη του υπόλοιπου στρατού, που επιχείρησε να επιστρέψει διά ξηράς.

Το σύμβολο του ένδοξου παρελθόντος, ο βασιλιάς Δαρείος, εμφανίζεται από τον Άδη ως απάντηση στις επικλήσεις των χθόνιων δυνάμεων και τους θρήνους των Περσών. Η ερμηνεία του πεθαμένου βασιλιά για την καταστροφή αποδίδει τις ευθύνες στην αλαζονεία του Ξέρξη και την ύβρη του απέναντι στη φύση και τους θεούς. Η άφιξη του κουρελιασμένου ηττημένου βασιλιά, σε έντονη αντίθεση με την προηγούμενη ένδοξη παρουσία του Δαρείου, ολοκληρώνει την εικόνα της πανωλεθρίας. Τα εγκώμια για τα επιτεύγματα του παρελθόντος μετατρέπονται σε θρήνους και οδυρμούς για το παρόν, και κορυφώνουν την οδύνη στο άλλοτε ένδοξο παλάτι των Περσών.

Ταυτότητα Παράστασης

Μετάφραση-Μετρική διδασκαλία: Θεόδωρος Κ. Στεφανόπουλος

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης

Χορογραφία, επιμέλεια κίνησης: Κωνσταντίνος Ρήγος

Σκηνικά: Αλέγια Παπαγεωργίου

Κοστούμια: Εύα Νάθενα

Μουσική: Γιώργος Πούλιος

Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα

Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου

Διανομή (αλφαβητικά)

Βασίλης Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Μιχάλης Θεοφάνους, Νίκος Καραθάνος, Λυδία Κονιόρδου, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιώργος Μαυρίδης, Αργύρης Ξάφης, Αργύρης Πανταζάρας, Δημήτρης Παπανικολάου, Γιάννος Περλέγκας, Αλμπέρτο Φάις