Περιττή γραφειοκρατία στην έκδοση πιστοποιητικών-Ερώτηση του βουλευτή Α΄ Αθηνών Σπύρου Λυκούδη

Ερώτηση για την περιττή γραφειοκρατία στην έκδοση πιστοποιητικών, απευθύνει στον αρμόδιο Υπουργό ο Βουλευτής Α Αθηνών του Ποταμιού Σπύρος Λυκούδης.

Στην ερώτησή του ο Βουλευτής αναφέρεται στο γεγονός ότι με σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου δεν δίνεται η δυνατότητα έκδοσης των πιστοποιητικών απευθείας από τα κατά τόπους γραφεία των Τοπικών/Δημοτικών Κοινοτήτων, παρόλο που η ηλεκτρονική διασύνδεσή τους με την έδρα των Δήμων είναι καθιερωμένη εδώ και χρόνια, με συνέπεια οι Πολίτες να είναι αναγκασμένοι να ανατρέχουν στην έδρα των Δήμων, ή στα ΚΕΠ ή να καταθέτουν αίτηση στα γραφεία των Τοπικών/Δημοτικών Κοινοτήτων, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των Πολιτών και την καθυστέρηση στην έκδοση ενός πιστοποιητικού

Το κείμενο της ερώτησης

Μετά την ψήφιση του ν. 3852/2010 (ν. Καλλικράτη), για τη συνένωση των Δήμων, ενοποιήθηκαν και τα πληροφοριακά συστήματα των συνενωθέντων Δήμων και Κοινοτήτων.

Σύμφωνα με το π.δ 497/1991/(180 Α’), το Δημοτολόγιο τηρείται σε κάθε Δήμο. Συνεπώς μετά τη συνένωση των Δήμων, το φυσικό αρχείο των συγχωνευμένων Δήμων είτε καταχωρήθηκε ηλεκτρονικά εξ αρχής όπου δεν ήταν σε ηλεκτρονική μορφή είτε ενοποιήθηκαν τα πληροφοριακά συστήματα των «Καποδιστριακών Δήμων» σε ενιαία βάση δεδομένων στην έδρα των νέων Δήμων, στους οποίους μεταφέρθηκε η αρμοδιότητα διαχείρισης του φυσικού αρχείου.
Μετά και τη συστηματική προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων φορέων, υπηρεσιών των Δήμων και του Υπουργείου Εσωτερικών για την λειτουργία πληροφοριακών συστημάτων και αφού δαπανήθηκαν πολλές χιλιάδες ευρώ από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ε.Ε., η έκδοση των πιστοποιητικών δημοτολογίου γίνεται απευθείας από την ενιαία βάση δεδομένων Δημοτολογίου(ηλεκτρονικό δημοτολόγιο) του κάθε Δήμου και οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν ανατρέχουν στο φυσικό αρχείο, παρά μόνο σε μία και μοναδική περίπτωση που αφορά το πιστοποιητικό «εγγυτέρων συγγενών».

Το πρόβλημα ωστόσο εντοπίζεται στο γεγονός ότι με σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου δεν δίνεται η δυνατότητα έκδοσης των πιστοποιητικών απευθείας από τα κατά τόπους γραφεία των Τοπικών/Δημοτικών Κοινοτήτων, παρόλο που η ηλεκτρονική διασύνδεσή τους με την έδρα των Δήμων είναι καθιερωμένη εδώ και χρόνια. Συνεπώς οι πολίτες είναι αναγκασμένοι να ανατρέχουν στην έδρα των Δήμων, ή στα ΚΕΠ ή να καταθέτουν αίτηση στα γραφεία των Τοπικών/Δημοτικών Κοινοτήτων, τα οποία έχουν τον ρόλο του μεσάζοντα, καθώς διαβιβάζουν το αίτημα των ενδιαφερόμενων στην έδρα του Δήμου, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι πολίτες και να υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση για την έκδοση ενός πιστοποιητικού.

Με βάση τα ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Ποιο είναι το σχέδιο του Υπουργείου για την αντιμετώπιση της περιττής γραφειοκρατίας που δημιουργήθηκε με την έκδοση των εγκυκλίων σχετικά με την έκδοση πιστοποιητικών;

• Προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει σε απλούστευση των διαδικασιών έκδοσης πιστοποιητικών από το ηλεκτρονικό δημοτολόγιο του κάθε Δήμου, ώστε να έχουν οι πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται στον τόπο διανομής τους (στις Τοπικές/Δημοτικές Κοινότητες) ταχύτερα, χωρίς ανάγκη μετακίνησης και χωρίς κωλυσιεργία;

Μπορεί επίσης να σας αρέσει Περισσότερα από τον συντάκτη