Παγκόσμια-Νέα

Ο Τραμπ πιέζει την Coca-Cola να αντικαταστήσει το σιρόπι καλαμποκιού με ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο: Μια αλλαγή που θα ταράξει την αγορά;

Ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, φαίνεται να έχει βάλει στο μάτι την αγαπημένη του Coca-Cola, πιέζοντας την εταιρεία να αντικαταστήσει το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης με πραγματική ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο στα προϊόντα της στις Ηνωμένες Πολιτείες.



Σε μια ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, ο Τραμπ ισχυρίστηκε ότι, χάρη σε αυτόν, η Coca-Cola θα κάνει τη μετάβαση στη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο. Η Coca-Cola, από την πλευρά της, δεν έχει επιβεβαιώσει ούτε διαψεύσει τους ισχυρισμούς του Τραμπ, απαντώντας απλώς ότι εκτιμά τον ενθουσιασμό του και ότι θα έχει "περισσότερες λεπτομέρειες για νέες καινοτόμες προσφορές σύντομα".


Αξίζει να σημειωθεί ότι η Coca-Cola χρησιμοποιεί σιρόπι καλαμποκιού στις ΗΠΑ από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, καθώς ήταν μια πιο οικονομική επιλογή λόγω των κρατικών επιδοτήσεων στους καλλιεργητές καλαμποκιού.


Η πιθανή αλλαγή έρχεται καθώς ο Υπουργός Υγείας των ΗΠΑ, Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ, έχει εκφράσει έντονη ανησυχία για τη χρήση σιροπιού καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης σε τρόφιμα, υποστηρίζοντας ότι συμβάλλει στην παχυσαρκία, τον διαβήτη και άλλες ασθένειες



Ωστόσο, η μετάβαση στη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο θα ήταν μια σημαντική πρόκληση για την Coca-Cola. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, η αλλαγή θα απαιτούσε σημαντικές τροποποιήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού της εταιρείας, νέους προμηθευτές, αλλαγές στην επισήμανση των προϊόντων και πιθανώς δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις. Επιπλέον, οι ΗΠΑ δεν παράγουν αρκετή ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο για να καλύψουν τις ανάγκες της Coca-Cola, γεγονός που θα απαιτούσε εισαγωγές από άλλες χώρες, όπως η Βραζιλία, οι οποίες ενδέχεται να υπόκεινται σε δασμούς.


Η πιθανή αλλαγή έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από τον κλάδο του καλαμποκιού, ο οποίος φοβάται ότι θα βλάψει τους καλλιεργητές και θα μειώσει τη ζήτηση για το προϊόν τους.


Θα καταφέρει ο Τραμπ να πείσει την Coca-Cola να κάνει την αλλαγή; Και ποιες θα είναι οι συνέπειες μιας τέτοιας απόφασης για την εταιρεία, τους καταναλωτές και την οικονομία; Μόνο ο χρόνος θα δείξει.